Re: Vectra ciag dalszy - badziew nad badziewy

Autor: Maciej Bebenek <mobile.usun.to_at_bebenek.org>
Data: Sat 18 Jun 2011 - 12:38:46 MET DST

Sergiusz Rozanski <write-only-with-spf@media-lab.com.pl> wrote:
> Dnia 17.06.2011 Maciej Bebenek <mobile.usun.to@bebenek.org> napisa艂/a:

> Chyba nie masz 艣wiadomo艣ci czego wymaga 艂膮cze operatorskie. Najpro艣ciej:
> masz problem z masowym 艂膮czem (neostrady i inne) - dzwonisz na callcenter
> (20 minut muzyczki, bo na 1000 klient贸w tam jest p贸艂 pani) do osoby kt贸ra
> jest (prosz臋 wybaczy膰 za okre艣lenie) 'tania' i umie tylko zanotowa膰 Tw贸j
> problem w systemie i go da膰 do obs艂ugi na 2 dzie艅 jak jaki艣 technik
> zajmie si臋 problemem z Twoim 艂膮czem - w odpowiedniej kolejce.

Tylko nikt w tym w膮tku nie pisa艂 o 艂膮czu operatora im, a biznesowym, to
jedno.

Drugie - i wiem to z w艂asnej praktyki - 90% ofert "biznesowych" w niczym
nie r贸偶ni si臋 od oferty istniej膮cej, lub takiej, kt贸ra mo偶e by膰
skonstruowana dla 艂膮cz konsumenckich. A to magiczne " sta艂e IP" najcz臋艣ciej
jest zmiennym, tylko odpowiednio konfigurowalnym w serwerze DHCP, prawda? A
w DOCSicu 艂atwiej ( i taniej) jest przypisa膰 klientowi 艂膮cze sta艂e ni偶
dynamiczne. Czy to znaczy, ze dla 艂膮cz dynamicznych powinna by膰 pobierana
dodatkowa op艂ata? :-P

> W 艂膮czu operatorskim od razu 艂膮czysz si臋 z technikiem siedz膮cym tam
> (na zmian臋 24/7) i on niezw艂ocznie analizuje Tw贸j problem i w miar臋
> mo偶liwo艣ci go rozwi膮zuje - ma do tego odpowiedni膮 wiedze i uprawnienia
> administracyjne i wie o czym opowiadasz.

To tez obecnie jest tiylko teoria, ale ja naprawd臋 nie o tym :)

> Chyba nie uwa偶asz 偶e obie oferty kto艣 zamierza sprzedawa膰 w tej samej
> cenie?

Jedno, czego zaznalem ostatnimy czasy, to neostrada vs DSL tepisany.
Kosztowa艂 chyba 3 razy dro偶ej, dzia艂a艂. A by艂o to w czasach, kiedy neo
pada艂y jak muchy, a i z laczami w 艣wiat bywa艂o r贸偶nie.
Obecnie te dwie us艂ugi r贸偶ni膮 si臋 tym, ze w neo jest bogatsza oferta. No i
cen膮 oczywi艣cie.

Jeszcze raz zaznaczam, ze nie pisze o dedykowanych sta艂 ach, z w艂asn膮
radiolini膮 i przepustowosci膮 podawan膮 w setkach Mbps.