Re: Poczta G-mail G warta

Autor: Mateusz Papiernik <mati_at_maticomp.net>
Data: Sun 12 Jun 2011 - 22:24:08 MET DST

W dniu 2011-06-12 21:02, Lukasz Kozicki pisze:
> Zacznijmy od tego, że korzystanie z jakiejkolwiek "darmowej" poczty
> do celów prowadzenia działalności firmy jest niepoważne, między
> innymi właśnie z powodów jakie wymieniasz powyżej.

Atam. Google Apps na potrzeby przedsiębiorstw również jest darmowe
(dopóki nie zdecydujesz się na wersję pro z gwarancjami SLA) ---
mechanizmy antyspamowe działają tak samo jak w Gmailu. To akurat nie
jest argument.

Nawiasem mówiąc, w moim odczuciu, samo "niepoważne" też nie jest
argumentem. Praktyka pokazuje, że korzyści wynikające z wygody gmaila
równoważą wady, z dokładnością do backupu, który da się przeprowadzić
inaczej. Jeżeli mam wybierać pocztę do prowadzenia własnej działalności,
nigdy nie wybiorę własnego MTA i programu pocztowego. Wybór zawsze
padnie na Google Apps --- z SLA lub bez. Podobnych wyborów dokonały inne
firmy, w których pracuję.

Kwestia potrzeb, generalizowanie tutaj nie ma sensu. Oczywiście, że są
zastosowania i działalności, gdzie produkty Google nie będą adekwatne.

--
Mateusz Papiernik
mati_at_maticomp.net, http://www.maticomp.net