Re: Uwaga na Vectre [przynajmniej w W-wie]

Autor: Maciek <babcia_at_jewish.org.pl>
Data: Mon 30 May 2011 - 22:50:25 MET DST

Dnia 2011-05-30, o godz. 21:45:05
Tomasz ¦l±ski <tom@kebab.org.pl> napisa³(a):

> Stara³em Ci siê dok³adnie odpowiedzieæ na pytanie, byæ mo¿e odpowied¼
> by³a nie do¶æ czytelna: mali ISP, którzy na swoim terenie nie mog±
> otrzymaæ tanio dostêpu do AS5617 (bo koszt transmisji do TP-X po¿re
> ca³y interes) wybraliby jako styk krajowy DSL z opcj± BGP zamiast -
> tu s±dzê, ¿e jeste¶my zgodni - zdecydowanie za drogich tepsianych
> 'symetryków'.

No ale to jest nadal gdybanie ¿e mali ISP staraliby siê to wykorzystaæ
a nie to ilu obecnych u¿ytkowników potrezbuje/wie co to BGP.

> [...]
>
> Obawiam siê, ¿e id±c t± drog± mo¿emy jednak niepostrze¿enie zbli¿yæ
> siê do sytuacji, któr± obrazkowo przedstawia³ Maciej Be:
>
> http://i700.photobucket.com/albums/ww7/imike12706/GS%20Post%20Pictures/net-neutrality-fail.jpg

Nietrafione zupe³nie porównanie je¶li chodzi o nasz± dyskusjê. Bo
rysunek dotyczy g³ównie dostêpu do ró¿nych tre¶ci a nie us³ug
¶wiadczonych przez operatorów. Zwróæ uwagê ¿e np. oferty sieci
komórkowych mo¿na zwykle sk³adaæ dodaj±c do podstawy dodatkowe klocki.
Pozwala to u¿ytkownikowi dobraæ ofertê do tego co potrzebuje.

Zdrówko