Re: debata o jakości - UKE - zapraszamy

Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl) <maciej_pmt_at_tpsa.waw.pl>
Data: Fri 29 Apr 2011 - 23:55:31 MET DST

W dniu 2011-04-29 19:52, bofh@nano.pl pisze:

> Cena sieci i overbooking są obliczone na średnio korzystającego klienta.

Krasnoludki tego nie obliczają, ministerstwo też nie wydało
rozporządzenia w tej sprawie, więc co stoi na przeszkodzie, żeby
sprawdzić tę średnią? Albo ją

> Jeśli nagle większość klientów zaczyna ssać, albo stwierdza, że będzie
> oglądać seriale przez sieć to koszt utrzymania sieci wzrasta. Więc albo
> podwyższamy cenę wszystkim, albo tym co ssą więcej albo robimy tak, żeby
> nikt za dużo nie ssał.

Halo! Mamy drugą dekadę XXI wieku. Wideo i p2p stanowi 70-90% ruchu w
internecie. 10 lat temu główna strona onetu miała 80 kB i miała 100 k PV
dziennie, dziś coś koło 5 MB i 16 mln PV (jeśli mnie pamięć nie myli), a
onet.tv ma coś koło 2 mln użytkowników i tyleż samo odtworzeń plików. O
YT litościwie nie wspomnę.

Zachowujesz się tak, jak właściciel kablówki, do którego jest
przywiązana moja teściowa (przywiązana w sensie fizycznym - tylko ten i
żaden inny, bo zarządca się nie zgadza): 15 programów jakości VHS z
drugiej połowy lat '80. I nie rozumie, że dziś ludzie chcą oglądać coś
innego i zdecydowanie w innej jakości.