Re: debata o jakości - UKE - zapraszamy

Autor: niusy.pl <dsfds_at_niusy.pl.invalid>
Data: Wed 27 Apr 2011 - 20:46:34 MET DST

Użytkownik "JanuszR" <rniski@op.pl>

> [...]
> Czasy łącz o prędkościach DO powoli odchodzą w niepamięć. Podobnie jak z
> benzyną nie da się zrobić łącza dobrego na wszystko. Regulator może
> oczywiście wymusić TYLKO UNIWERSALNE ŁĄCZA. Pytanie czy to aby na pewno
> będzie dobre dla rynku i jakości usług czy też zamrożenie rozwoju na
> określonym etapie? To z pewnością będzie dobre rozwiązanie dla telekomów,
> których nie jest stać na świadczenie usług specjalizowanych. Spowoduje
> spadek konkurencji a w efekcie utrzymanie jak nie wzrost cen. Dodatkowo
> zapędy rządu aby ISP filtrował Internet ze względu na treści wydaje mi się

Te zapędy są niczym wobec profilowania o jakim piszesz. Uwikłany dostawca da
zaporową cenę na usługę, którą sam świadczy i na tym skończy się wolny wybór
użytkownika.

> ISP ma być neutralny co nie oznacza, że nie może oferować specjalizowanych
> łącz pod klienta.

To nie jest pod klienta tylko pod dostawcę. Niezależnie od problemów z p2p
Ty będziesz ograniczał dostęp do przeróżnych usług, z których masz profity
np itv czy voip.

> Poza tym ustawianie strony pod DSLem jest nieporozumieniem.

Stronę amatorską można postawić na neostradzie.