Re: Zapraszam na czat internetowy dot. inwentaryzacji sieci

Autor: Michał Matuszewski <biuro_at_nowonet.pl>
Data: Sat 23 Apr 2011 - 08:14:05 MET DST

W dniu 27-03-2011 22:53, Anna Streżyńska Prezes UKE pisze:
> Szanowni Panowie, sporo tutaj było komentarzy, także takich, które
> zarzucają nam nadmierne ingerowanie w swobodę działalności
> gospodarczej. Czy jednak na pewno te osoby które uważają ze obowiązki
> są nadmierne, przeczytały dokladnie nasze pisma i instrukcje?
> Jeśli operator który zarządza siecią nie wie gdzie:
> - wybudował swoje węzły,
> - gdzie wybudował swoje kable światłowodowe i ile te kable mają
> włókien i które włókna są zajęte,
> - w jakich budynkach świadczy usługę kolokacji,
> - jak węzły sieci są ze sobą połączone,
> [...]

Wszystko się zgadza, tylko, że zdecydowana większość inwestycji została
wykonana ad-hoc i na ZUD czy w bazie urządzeń podziemnych nie ma nawet
śladu.
I to nie tylko mali operatorzy tak zabrnęli, również tpsa, netia,
vectra, i inni.
Miałem wiele zapytań o to jak coś teraz "ujawnić, zalegalizować"?

To taka moja prywatna opinia.

Michał Matuszewski
iNET NowoNET Gryfice