Re: UKE + regulacja rynku

Autor: dzanus <dzanus_at_poczta.onet.pl>
Data: Sat 12 Mar 2011 - 23:38:59 MET

> To teraz wytlumacz nam jak powyzsza oferta ma sie do umowy na czas
> nieokreslony o ktorej jest ciagle mowa w watku?

Zawierasz umowę która jest nie jest określona czasowo czyli jest
bezterminowa lub zawarta na czas nieokreślony. W regulaminie tej umowy nie
widzę informacji aby była zawarta na 1 czy 36 miesięcy.

> Wg Ciebie umowa na czas nieokreslony = powyzszej umowie promocyjnej, ktora
> mozna zawrzec tylko wtedy gdy wczesniej korzystalo sie z oferty na czas
> okreslony (minimum 12 miesiecy).

W czym masz problem podpisujesz na czas okreslony konczy sie umowa to
bierzesz ta i masz na czas nieokreslony 15PLN wiecej. Jak sie nie podoba to
masz na czas nieokreślony odrazu i kosztuje wiecej.U siebie daj internet na
rok za darmo instalacje za 1pln i umowę bezterminową. Nawet możesz dorzucić
komputer gratis albo laptopa ale dlaczego mają wszyscy robić tak samo?

> To teraz napisz jeszcze jak beda wygladaly oplaty gdy bede chcial na
> miesiac czasu skorzystac z oferty innego ISP? Znow umowa terminowa na 12
> miesiecy? Czyzby marketing zadzialal? Gdzie te Twoje 15zl roznicy?

Rozumiem, że to za ciężki orzech do zgryzienia dlatego podpowiem co zrobić.
Zapewne regulamin sieci którą administrujesz / jesteś właścicielem /
pracownikiem jest właściwie napisany i posiada tak niezbędny punkt jak
"zawieszenie usługi na czas - cena ". Ma go czy nie ma? Klient przychodzi
panie Andrzej mam umowę na czas nieokreślony ale w tym miesiącu chciałbym
korzystać z internetu Zdzicha co robimy?
Odpowiadasz:
a) Panie kliencie w regulaminie w punkcie fafnastym jest zapis, że może Pan
zawiesić usługę 79 razy do roku i wtedy musi Pan płacić 1/96 abonamentu a
umowa zostaje przedłużona o czas zawieszenia
b) Niestety mój regulamin nie przewiduje takiej sytuacji i nie może Pan
zawiesić usługi
c) Niestety mój regulamin nie przewiduje takiej sytuacji ale może Pan za
darmo zawiesić usługę na 47 miesiące, które Panu pozostały z 48 miesięcznej
umowy
Które rozwiązanie wybierasz?

> "Prawie jak umowa na czas nieokreslony" a "umowa na czas nieokreslony"
> robi wielka roznice.
> Ale to juz nie problem "Polskiego Internetu", a raczej umiejętności
> czytania umow i regulaminow wsrod wszedobylskiej reklamy i nacisku na nie
> do konca przejrzysty marketing.

Widzę idealistę który chce walczyć z wiatrakami. Niestety ja nawet jak bym
chciał to nie widzę tu żadnego problemu. Są umowy czas
określony/nieokreślony masz kilku operatorów a jeśli nie masz to przecież
możesz sobie zrobić szkło do LIM. Dostajesz do łapy umowę regulamin i ją
czytasz nie pasuje nie podpisujesz jak masz problem z czytaniem czy
zrozumieniem możesz poprosić odpłatnie kogoś o intrpertację. Nie rozumiem
tego parcia, że internet ma być tani albo najlepiej darmowy ma być wszedzie
i na super fajnych zasadach. Są w kraju miejsca w których nie ma kanalizacji
czy prądu a tu walka z różowymi plamami jak by przez to był ogólnoświatowy
kryzys.