Re: UKE + regulacja rynku

Autor: B.Borkowski / borkow.org <b.borkowski_at_borkow.org>
Data: Fri 11 Mar 2011 - 10:57:26 MET

W dniu 2011-03-11 10:45, Grzegorz Staniak pisze:
> To nie jest kwestia "utrudniania" jednym dla dobra drugich.
> Chodzi og贸lnie o dzia艂anie rynku -- "utrudniona" ma by膰 tylko
> dezinformacja, bo rynek bez odpowiedniej informacji ulega degeneracji.

S艂ucham i nie mog臋 uwierzy膰. Wszystkie EKSPERCKIE regu艂ki na rynkach si臋
nie sprawdzaj膮, masz swoje Noblowskie wywody, pami臋taj jednak, 偶e takie
eksperymenty doprowadzi艂y do wielkiej RECESJI, kt贸ra jest wynikiem
takich pseudo naukowych spekulacji potrzebami konsument贸w.

> Je艣li chodzi o ISP, to te偶 odnios膮 korzy艣ci: dzisiaj nie wejdziesz
> na rynek z us艂ug膮 lepsz膮 ale dro偶sz膮, bo nie ma jasnego kryterium
> jako艣ci -- ludzie nie wiedz膮c co _naprawd臋_ jest lepsze nie zaryzykuj膮
> przep艂acania. Zauwa偶, 偶e nie ma tego problemu z 艂膮czami operatorskimi:
> nie musisz si臋 zastanawia膰 czy za okre艣lon膮 cen臋 naprawd臋 dostaniesz
> 100 Mb/s wi臋cej. Kupujesz, mierzysz, w razie nietrzymania parametr贸w
> wymagasz. Je艣li jakie艣 bezstronne kryterium tego _co_ naprawd臋 kupuje
> b臋dzie mia艂 te偶 u偶ytkownik ko艅cowy, wi臋cej b臋dzie takich, kt贸rzy zechc膮
> [...]

W Polsce nie masz takiego wyboru ISP, 偶eby艣 m贸g艂 za艂o偶y膰 powodzenie tego
optymistycznego dla klienta planu.
Tutaj chodzi o to, 偶eby rzetelnie informowa膰 klient贸w o parametrach
us艂ugi i w moim odczuciu uderzy to w oferty GSM i CP, bo tam w艂a艣nie w
reklamach oszukuje si臋 klient贸w.
Nale偶y da膰 klientom mo偶liwo艣膰 weryfikacji parametr贸w, ale nie wolno
dawa膰 im wolnej r臋ki, kt贸ra doprowadzi do "widzimisi臋" a przez to mali
ISP dostan膮 po kieszeni - a pami臋taj ja dzisiaj inwestuje w 艣wiat艂owody
w miejscowo艣ciach w kt贸rych ekonomicznie nie ma to 偶adnego prawa bytu...
Jak klienci zaczn膮 bezpodstawnie negowa膰 jako艣膰 moich us艂ug to zamiast
zajmowa膰 si臋 rozwojem b臋d臋 udowadnia艂, 偶e to ja mam racje. A to wszystko
doprowadzi do podwy偶ki cen - b艂臋dne ko艂o...

Dlatego jeszcze raz powtarzam, wszystkie IDEALISTYCZNE MRZONKI od艂贸偶my
do czasu kiedy ka偶dy klient b臋dzie mia艂 do wyboru 艣wiat艂o w domu od
kilku co najmniej dostawc贸w, a teraz skupmy si臋 na jakim艣 sensownym
kompromisie i dalszym rozwoju infrastruktury telekomunikacyjnej w naszym
kraju, bo jak tak dalej p贸jdzie to rodzime firmy ISP zaczn膮 inwestowa膰
za granic膮 zamiast w PL.

--
Bart艂omiej Borkowski
BORKOW.ORG PPHU, b.borkowski@borkow.org