Re: Do wszystkich, a w tym niedowiarków :-)

Autor: M <marekm72_at_gmail.com>
Data: Wed 09 Mar 2011 - 11:19:05 MET

On 8 Mar, 15:34, "niusy.pl" <ds...@niusy.pl.invalid> wrote:

> sposobem na złego dostawcę jest zmiana na lepszego. Ułatwiając
> natychmiastową zmianę dostawcy masz praktycznie pewność, że słabi zostaną
> wyeliminowani. Tylko do tego trzeba wyeliminować umowy terminowe z rynku.

Otóż to - w sumie taka długa umowa to nic innego jak forma kredytu
ratalnego (co normalnie jest zarezerwowane dla instytucji finansowych,
ale dostawcy zwłaszcza duzi sprytnie to obchodzą).
Takie np. "plusikowe" można dostać biorąc kredyt/pożyczkę na telefon/
aktywację od banku lub innego providenta i potem to spłacając. Może
warto by jasno uregulować, że trzeba podawać oddzielnie: usługa
kosztuje tyle na miesiąc, instalacja tyle jednorazowo lub ta sama
kwota rozłożona na ileś rat. Rezygnuję bo mi jakość nie odpowiada, to
przestaję płacić za usługę a nadal spłacam instalację/sprzęt (który
jest moją własnością - mogę sprzedać, lub wykorzystać do połączenia z
innym dostawcą). Do Internetu oprócz komputera trzeba kupić CPE i
zapłacić za instalację, tak samo jak do oglądania telewizji trzeba
kupić telewizor i (chyba jeszcze) nie ma ofert typu LCD 40" za 1 zł i
200 zł "cyferkowego" przy podpisaniu umowy abonamentu TV na 10 lat.
Obecny system "trzymania klienta na siłę" niestety nie służy dobrej
jakości i mamy to co mamy...

Jako mały lokalny dostawca chciałbym się zajmować po prostu
dostarczaniem Internetu, a usługi finansowe zostawić instytucjom
finansowym. Tak przez długi czas było (instalacja za normalną cenę +
umowa na czas nieokreślony, bardzo mało rezygnacji bo dobra jakość),
ale teraz już nie bardzo się da, bo mało kto chce zapłacić 300 zł
(rzeczywisty koszt przeciętnej instalacji 5GHz, czasem więcej jak
wymaga prac wysokościowych) kiedy konkurencja instaluje gratis (z
długą umową i jeszcze obiecując ludziom "gwarantowane" 2 Mb/s za 60 zł
- miałem parę zapytań od niedoszłych klientów, którym uczciwie
powiedziałem ile gwarantuję w tej cenie i dlaczego... i więcej się już
nie odezwali - to ja pierwszy chętnie kupię gwarantowane 50 za 1500,
ale jakoś wątpię by mi chcieli sprzedać).

Zdelegalizować długie lojalki, niech jasno będzie wiadomo co ile
kosztuje - i rynek zrobi resztę.