Re: Info z UKE

Autor: Icek <icek_at_do.pl>
Data: Mon 07 Mar 2011 - 11:27:52 MET

> Mo偶e jak b臋dziemy tu d艂ugo i dobitnie wyra偶a膰 nasze pogl膮dy, to uda si臋
> co艣 sensownego skleci膰 :)

tylko i wy艂膮cznie po艣wi臋cam sw贸j czas gdy偶 Pani Ania da艂a wyraz tego, 偶e
czyta i czasami si臋 inspiruje ;) wi臋c mo偶e akurat. Ja jednak zawsze
by艂em z tych sceptycznych tzn. rynek i konkurencja wszystko wyreguluje a
regulacje ustawowe powinny by膰 raczej minimalne (napewno s膮 potrzebne
ale minimalne )

> 38 nie jest tragiczne. Fajne s膮 graty na 76 i wy偶ej, natomiast na 13, 18
> czy 23 to jest pora偶ka. Nie do艣膰, 偶e brakuje kana艂贸w, to cena z kosmosu
> - za graty i za pasmo.

76 to dopiero cena sprz臋tu ;)

Prosta kalkulacja. Zdobywam po przebojach z deweloperem budynek. 200
mieszka艅. Wraz z moj膮 firm膮 wchodzi jeszcze 1 inny operator. Zdobywamy
po po艂owie abonent贸w (po 100 sztuk). Ka偶demu sprzedajemy us艂ug臋 za 50
z艂otych brutto.

Nasz bud偶et: 100x38 z艂otych = 3800 z艂otych brutto.

Aby by膰 konkurencyjnym dla nowej oferty Netii to musimy dawa膰 8Mb/s.
Nasze zapotrzebowanie to 100x8 czyli 800Mb/s

Z racji takiej, 偶e to idealna kalkulacja to kupujemy 2 switche wysokiej
jako艣ci: Cisco 3560. Leasingujemy je na 4 lata aby by艂o nam 艂atwiej.
Cena w legalnym kanale dystrybucji: 21 tys netto. Kalkulacja idealna
wi臋c rata leasingowa jest nieoprocentowana. P艂acimy wi臋c: 42 tys. / 48
miesi臋cy = 1076 brutto.

Nie licz臋 koszt贸w budowy.

Koszty zasilania: 100 z艂otych brutto.

Kupujemy te偶 radiolini臋 mikrofalow膮 znanego producenta (Pozdrowienia dla
Jarka U.) za powiedzmy bez zdradzania rabat贸w 30 tys. netto. w leasingu
0% na 4 lata. 768,75 brutto.

Potrzeba nam te偶 transmisji od naszego w臋z艂a do tego budynku. Bierzemy i
kupujemy pasmo w UKE. 38GHz, 28MHz. 2000 na dzie艅 dobry, 4k na rok. Ale
mamy tylko 150Mb/s

Przy kosztach miesi臋cznych (idealnych, z du偶ymi pomini臋ciami) zarabiamy
na koszty (pomin膮艂em: serwis, koszt budowy, koszt zakupu transmisji,
koszt infrastruktury core, koszt BOK, koszt leasingu, przyj膮艂em zdobycie
50% rynku) mamy overbooking na poziomie 5 !

A co jak zrobimy z tego ofert臋 100/100 ? Overbooking 66 !!

A jak dodamy do tego koszty walki z deweloperem i sp贸艂dzielni膮, koszty
budowy i cz臋sto wysokich wymaga艅 deweloper贸w czy sp贸艂dzielni. Dziwi臋
si臋, 偶e wog贸le ten biznes si臋 kr臋ci. A czemu si臋 kr臋ci ? Bo mamy
overbooking ;)

Icek