Re: Do wszystkich, a w tym niedowiark贸w :-)

Autor: Ziolko <ziolek70_at_interia.pl>
Data: Mon 07 Mar 2011 - 09:01:37 MET

W dniu 2011-03-07 08:28, karol pisze:
> Dnia 07.03.2011 08:01, Miko艂aj Jopczy艅ski pisze:
[..]
> [...]
Mali ISP, nie myli膰 z s膮siadem udost臋pniaj膮cym neta to ma dobre sieci i
routery, a ci kt贸rzy uprawiaj膮 "uryn臋" ...hmmm to b臋dzie posprz膮tane ;)
[..]

> Ale powiedz mi jak to si臋 ma do sprawy. Kluczowy problem to to, 偶e wiele
> os贸b nie mo偶e zrozumie膰, i偶 do ko艅cowych abonent贸w nigdy nie dawa艂o si臋
> 100% rezerwacji pasma, a artyku艂 w gazecie chce spo艂ecze艅stwu wm贸wic, 偶e
> za te 30 - 50 z艂 za net to najlepiej niech abonenet ma SLA na poziomie
> 99,9999(9)%.

Ale overbooking ma ka偶dy inny. Zalezy to od rodzaju biorc贸w.
Np maj膮c firmy i prywatnych mo偶esz zwi臋kszy膰 overbooking, gdyz firmy
korzystaja w dzie艅, a prywatni po po艂udniu i w nocy.

I w rzeczywisto艣ci sa inne dziedziny gdzie stosuje si臋 overbooking.

np. tanie linie lotnicze ... aczkolwiek tam jest to ma艂y procent.

Ale po艂膮czenia ss7 pomi臋dzy operatorami telekomunikacyjnymi to jest
dopiero overbooking!!!
zwr贸ci艂es uwag臋 jak ci臋偶ko si臋 dodzwoni膰 w sylwestra??

> Moim zdaniem jakie艣 sondy to poroniony pomys艂! Nabijanie tylko kasy na
> nikomu nie potrzebny sprz臋t (bo UKE czy Ministrestwo za to nie zap艂aci).
> Je艣li UKE chce sprawdza膰 niech robi to u konkretnych ludzi mo偶e ich
> sobie losowo wybiera膰. URTiP tez kontroluje sprawdzajac u koncowego
> abonenta w razie gdy kto艣 do nich zg艂osi skarge.

Kwestia co UKE/Ministerstwo rozumie pod poj臋ciem sondy??

Moga by膰 sondy dedykowane dla
- bardzo wielkich telekom贸w
- du偶ych ISP
- mniejszych ISP
- wywo艂ywane na 偶yczenia przez klienta max kilka razy na dzie艅 dla
bardzo ma艂ych ISP.

Wa偶ne aby podzia艂 by艂 bardziej dok艂adny, a nie jak przy PLICBD podzia艂
jest na poziomie 1 mln !!??