Re: Średnia prędkość internetu w Polsce jest ponad 65 Mbps

Autor: <Sied_at_r>
Data: Fri 04 Mar 2011 - 13:17:08 MET

W dniu 04.03.2011 12:39, crazy bejbi pisze:

> no tak, ale to jest bez sensu regulacja. że jak nie masz przez 12 godzin
> przepustowości na poziomie 90% maksymalnej przepustowości łącza, to
> klient ma nie płacić. Generalnie takie restrykcyjne prawo spowoduje, że
> nikt płacić nie będzie.
> Oczywiście z jednej strony cieszy, bo komórkowcom to już na pewno nikt
> płacić nie będzie (widział ktoś 7,2Mbita ??), ale to uderzy też w
> każdego, kto dostarcza internet.
>
> Wojtek

Też uważam, że w stosunku do komórkowców to powinno być.
Połączenie 3.6 Mb/s - realna prędkość 320Kb/s

A jak klienta ma udowodnić, że dany zasób z internetu jest w stanie
pobrać z prędkością maksymalną?

Z całym szacunkiem ale to uderzy we wszystkich - i uczciwych i tych
nieuczciwych.

Chyba że UKE sama wymyśli, zaprojektuje sposób testowania - taki jaki
będzie w stanie zweryfikować.

Bo już widzę całkiem realne reklamacje - nie miałem 20Mb/s do Onetu -
nie płacę za Internet. W tej materii są trzy strony - klient - operator
- dostawca treści.

Co ustawa na to jak dostawca treści - nie ma możliwości technicznych
wysyłania z pełną prędkością klienta ?

Bez uczciwego systemu testowania to nie ma szans aby ta ustawa
funkcjonowała poprawnie.

Piszę tu opinię jako pracownik firmy - która uczciwie sprzedaje to co ma.
A reklamacje klientów. Cóż - każda jest inna. Czasem zawirusowany
komputer klienta, czasem za wolny router, czasem źle działający flash
obciążający 100% procka i na speedtestach wychodzą śmieci, czasem źle
pracujące urządzenie w sieci.

Najpierw to Pani Ania by zaprosiła operatorów z listą najciekawszych
reklamacji, tak aby nie powstał bubel prawny, który sprawi, że dodatkową
robotę będą miały sądy.

Darek