Re: Polityka bezpieczeństwa PWR PLIX vs niezawodność i wygoda.

Autor: Zboj <zboj_at__at_mnc.dot.pl>
Data: Mon 24 Jan 2011 - 11:54:30 MET

Znowu dużo słów o tym, co wspaniale robicie. OK. Jestem pod wrażeniem.

Nadal brak mi wyjaśnienia z Twojej strony - w jaki sposób 2 MACi per port są
krytyczniejsze od 1. Napisałeś:

>Logika switcha PLIXowego jest prosta: ten sam mac pojawia się na 2
>portach, znaczy pętla, znaczy coś z tym zrób (co - w zależności od
>konfiguracji).

W tym wariancie Twój switch zachowa się dokładnie tak samo przy 2 MAC'ach.

Narysujmy schemat: 2 routery BGP PLIX --- switch PLIX --- switch klienta ---
2 routery BGP klienta.

Dla mnie to symetryczny układ. Przy czym od strony portu PLIX'a będzie dużo
MACów i takie same potencjalnie problemy, jakie opisałeś. Ze strony klienta
zaś są np. wyłącznie 2 routery. Mechanizm, który opisałeś wyżej zadziała
równie prawidłowo dla 2 MACów, jak i dla 1. Czego nie rozumiem ja lub Ty?

Pomińmy już resztę opisów. Wyjaśnij tylko sedno tematu - a więc w czym
przeszkadzają Ci 2 MACi?

--
---
Zboj (Piotr Marciniak)