Re: aster - cos sie dzieje?

Autor: Maciek <babcia_at_jewish.org.pl>
Data: Thu 13 Jan 2011 - 11:59:25 MET

Dnia 2011-01-13, o godz. 11:36:43
Wolodyj <tombo-marek@o2.pl> napisał(a):

> Każdy "normalny" człowiek chce jak najszybciej sprawdzić to na co
> kliknoł i się ściąga . Torrentem bez problemu wysycisz 100 Mb/s jeśli
> jest seedowany przez odpowiednią liczbę osób. Są serwery które bez
> problemu robią upload 100 Mb/s (np mirrory sf.net), jeśli tylko plik
> jest wystarczająco duży żeby się rozpędził.

Znaczy się ktoś kto nie backupuje internetu w domu to normalny nie
jest? Najwyraźniej mam w okolicy samych nienormalnych.

> To że serwisy w Polsce nie wykupują sobie dużych przepustowości to
> jest kwestia ich zamożności, oraz cen i polityki naszych providerów,
> ale to był na tej grupie nie raz dyskutowane.

A czy gdzieś na świecie ktokolwiek wykupuje dokładnie tyle pasma ile
sprzedaje sumarycznie swoim klientom? Słyszałeś kiedyś o czyms takim
jak overbooking? Znany od zarania istnienia telefonów zanim trafił do
sieci.

> Teoretycznie (nie testowałem) np w ovh możesz mieć serwer dedykowany
> z dostępem do netu 10G (są gwiazdki) za 2397.00PLN Netto , czyli
> teoretycznie jesteś w stanie obsługiwać 100 takich ściągaczy
> jednocześnie, np robiąc stronę z płatnym porno w wersji FullHD ;) .

Tak sobie tłumacz. Tylko czemu opłata instalacyjna to 27k PLN netto i po
przekroczeniu 40TB transferu (przy wysyceniu w pełni 10G to nawet nie
godzina transferu) obcinają do 10Mbps a za każdy dodatkowy TB transferu
trzeba dopłacić 60PLN netto?

I co to ma do domowego łącza gdzie po pierwsze kanał zwrotny jest
wielokrotnie wolniejszy od wchodzącego?

Zdrówko