Re: budowa kanalizacja przez samorządy

Autor: ttt <tl6_at_nospamwp.pl>
Data: Sun 28 Nov 2010 - 08:34:59 MET

> O ile mi wiadomo wygląda to następująco:
> Jeśli operator zgłosi swoje zapotrzebowanie, to przy okazji budowy drogi,
> w miarę możliwości (jeśli wystarczy miejsca) zostanie wybudowane tyle
> rurek, na ile opiewa zapotrzebowanie tego operatora.
> Rurki jednak będą własnością zarządcy drogi i będą dzierżawione
> operatorowi. Wysokość stawek pewnie reguluje uchwała rady gminy.
> --
> Olek

Nie do konca jest tak rozowo, jak to mowi pani prezes UKE i urzednicy
mowiacy, ze tzw. megaustawa bedzie lekiem na cale zlo.

Jak zwykle diabel tkwi w szczegolach.

Warto przede wszystkim zwrocic na to, co pisza w pismach ci zarzadcy drog,
ktorzy zglosili do UKE, ze beda prowadzone prace budowlane i ze mozna
zglaszac sie do nich z prosba o warunki na udostepnienie kanalu
technologicznego. W szczegolnosci nalezy zwrocic uwage na dwie rzeczy:
- ze jesli ktos zglosi zainteresowanie, a potem z tego nie skorzysta to ten
ktos zostanie obarczony calym kosztem wybudowania tego kanalu (o ile inne
firmy nie skorzystaja) - pytanie najwazniejsze sie tu nasuwa, co urzednik
bedzie traktowal jako "nie skorzysta"
- ze kanal zostanie udostepniony na zasadach okreslonych w art. 39 ust. 7-7f
ustawy o drogach publicznych - w artykule tym nie ma slowa o stawkach, czyli
beda one ustalane przez lokalnego urzednika - zatem moga one byc brane z
sufitu

W mediach wszystko pieknie ladnie wyglada, ale zycie jest zyciem i na dzien
dzisiejszy rzeczywistosc wyglada inaczej - kladzie sie operatorom klody pod
nogi ze strony roznej masci urzedasow, nawet kilkuset metrow nie idzie
wybudowac w rok bo ma sie do czynienia z lesnikami, kolejarzami, urzedasami.
Oczywiscie potem w mediach urzedasy mowia, ze operatorzy nic nie buduja bo
przeciez najlepiej wszystko zwalic na operatorow.

Nie wspomne tu juz o tych szeroko reklamowanych (w tym przez UKE) funduszach
europejskich, tych milionach euro, ktore ladnie wygladaja na papierze, a
ktorych nie mozna tak naprawde pozyskac.