Re: tp-ix ?

Autor: obeer <sylwester.biernacki_at_gmail.com>
Data: Thu 14 Oct 2010 - 23:51:08 MET DST

On Oct 14, 6:10 pm, Konrad Plich <konradpl_wyt...@piotrkow.tpsa.pl>
wrote:

> "Jeśli biznes zamyka się na 40 m kw to kabelki są dobrą alternatywą dla
> VLANów, jesli serwerownie są trzy to VLANy mogą być przydatne, jeśli
> natomiast switchy IXa jest 400 to trudno wskazywać kabelek o długości 500km
> jako poważną alternatywę dla VLANu."
>
> Udzieliłem Ci dzisiaj takiej odpowiedzi. Jeśli nie dosłyszałeś lub do końca
> nie zrozumiałeś to trzeba było śmailo pytać bo ja jestem bardzo cierpliwy.

A ja się Ciebie zapytałem jaki jest sens robić główny węzeł TPIXa 150m
od LIMu na Nowogrodzkiej (tak tak, pamiętam, że powiedziałeś, że po to
jest Piękna, ale w żadnej z tych lokalizacji nie ma już prawie
nikogo).
Skoro ktoś ma do wyboru dociągać się do LIMu lub do Nowogrodzkiej, to
raczej nie będzie miał problemu z wyborem, przynajmniej przez
najbliższe 2 lata.
A jeśli już jest w LIMie, to go nie będą interesować VLANy do innych
operatorów, którzy i tak są już w LIMie.
Rozumiem, że będzie to świetna inwestycja dla małych operatorów z
cytowanego dzisiaj Mielca zapiąć VLANa do Mszczany Dolnej.
Pytanie tylko po co, jak wszyscy i tak chcą do LIMu? Może ja mam
trochę skręcone myślenie tym, że siedzę w LIMie od tylu lat, ale jakoś
tego nie widzę...

Szczególnie jak ma do wyboru 150pln za switcha w LIMie i brak opłat
miesięcznych za kabelki w LIM vs 500PLN/mies za każdy VLAN w ramach
TPIX.

> Podłączenie sesji BGP do route serwera wymaga prznajmniej odrobiny
> przytomności umysłu...
Jeden z podłączonych się dzisiaj chwalił, że ma już całe 5Mbps ruchu w
TPIXie.
Widać że McDonalds sprzedaje te cheeseburgery pełną parą ;-)
Myślę, że teraz powinniście zrobić jak ATM: przemianujcie wszystkie
usługi na TPIX.costam, zsumujcie je na wykresach i wtedy wyjdzie, że
na day 0 TPIX ma 0,5Tbps ruchu - i będziecie mieli się czym pochwalić
na PLNOGu.

Przesłanie dla Karpia:
Dziś na TVN CNBC mówili, że aby założyć na bazie franczyzy
restaurację McDonald's wystarczy 1,2mln zł. Dostaje się wtedy lokal od
McDonald's (pozostający przez cały czas trwania umowy franczyzowej
własnością McDonald's) i po rozpoczęciu sprzedawania oddaje się do
McDonald's 5% opłaty licencyjnej, 4,4% opłaty marketingowej i od kilku
do 20% opłaty za korzystanie z lokalu restauracji. Podali również, że
105 z 225 restauracji McDonald's w Polsce to franczyza. Może to jest
pomysł na rozwój TPIXa?

pozdrawiam i niech frytki w ketchupie będą z Wami

Sylwester