Re: publiczne IP - gdzie najwięcej ?

Autor: Józwa <joosfa_at_gmail.com>
Data: Thu 27 May 2010 - 20:45:59 MET DST

On 25 Maj, 11:32, piotr <niemawolnychni...@wp.pl> wrote:
> Witam
>
> Mam pytanko , gdzie (u którego operatora) można otrzymać najwięcej
> publicznych IP  ?
> Czy są jakieś ograniczenia ? co do ilości ?
>
> pzdr
> Piotr

Witam

W sumie, do sprecyzowania tematu przydały by się jeszcze odpowiedzi na
pytania jakiego rodzaju mają to być zasoby - PI czy PA i ile +-? W
przypadku PI są dwie drogi aby otrzymać taki zasób tzn. za
pośrednictwem LIR'a składasz odpowiedni wniosek do RIPE NCC lub druga
ścieżka - wnioskujesz bezpośrednio do RIPE NCC. W przypadku PA także
wypełnia się wniosek ale taki przypadek jest rozpatrywany tylko przez
LIR'a. Z tego co zauważyłem podczas obsługi wniosków o PI są coraz
większe problemy z uzyskaniem od RIPE NCC dużych bloków adresacji dla
klientów końcowych jak i pod nowe alokacje dla LIR'ów. Hostmaster'zy
dużo pytają, są dociekliwi także trzeba się trochę czasami namęczyć
zwłaszcza jak się rozpocznie audyt LIR'a. Kończą się zasoby IPv4 także
RIPE próbuje trochę nad tym zapanować. Odpowiadając choć w części na
pytanie - jeżeli myślisz o PA to LIR, który ma jeszcze dużo wolnych
zasobów PA na pewno przydzieli Ci wymaganą ilość (oczywiście w ramach
AW i zdrowego rozsądku) zwłaszcza jak będziesz np. chciał zmienić
operatora (sprzedaż zrobi swoje ;). LIR, który ma mało zasobów
przydzieli Ci 2, 3 może 4 klasy C ale w przypadku większego
zapotrzebowania będzie sugerował wnioskowanie o PI do RIPE NCC gdzie
napotkasz małe problemy ale tak jak wspomniał kolega Ślązak o /20
można spróbować zawalczyć.

Pozdrawiam
Tomek