Re: PLIX padl?

Autor: Andrzej 'The Undefined' Dopierała <undefine_at_pld-linux.org>
Data: Thu 20 May 2010 - 11:52:05 MET DST

Dnia 20.05.2010 Sławek Lipowski <slawek@lipowski.org> napisał/a:
> Poznań leży w dolinie Warty. Aczkolwiek realnie alternatywny dla PLIXa z
hm... warta jest na tyle nisko, ze jakby poznan obecnie zalalo - byloby to
raczej najmniejszym problemem dla reszty polski ;>

> Warszawy IX w jakimkolwiek innym mieście byłby i tak ciekawszym
> rozwiązaniem, niż podpięcie do dwóch IXów w tym samym mieście.
imho nie ma na to szans. Operator z Pcimcia, ktorego juz stac na
transmisje/wlokno do wawy - niekoniecznie bedzie go stac na druga
transmisje/wlokno do Poznania.

Aczkolwiek dziwie sie ze tak male parcie jest operatorow na dostep do PIX-a.
Jest tam obecnie hawe/tktelekom/exatel/pozman (no i lokalni operatorzy).

Niezbyt rozumiem dlaczego np atman/crowley/netia/gts nie chca sie w pixie
peerowac (znaczy sie - z biznesowego punktu widzenia - jest to jasne, ale z
technicznego, zwlaszcza w momencie padow plixa/acxa - nie).

> Swoją drogą czy AC-X nie mógłby czegoś takiego zrobić? Ma punkty w 12
> miastach, wszystkie wymieniają ruch w centralnym punkcie - we Warszawie.
> Czemu by nie stworzyć 2giego centralnego punktu w Katowicach, Łodzi,
> Poznaniu, czy gdziekolwiek indziej? Można by tam wrzucić jeden z RSów i
> w przypadku totalnego zgonu AC-Xa we Warszawie dla peera spoza Warszawy
> odpadliby tylko klienci z Warszawy. A może tak już jest?
sila ac-xa sa "peeringi" atmanu. A one sa w wawie. To ze 2 klienci ac-xa
mieliby ze soba peering w Pcimciu - nie ma raczej imho wielkiego znaczenia.

--
Andrzej 'The Undefined' Dopierała
HomePage: http://andrzej.dopierala.name/