Re: Neutralny IX w Łodzi

Autor: Marcin Kuczera <marcin_at_leon.usun-to.pl>
Data: Fri 16 Apr 2010 - 10:14:43 MET DST

> O ile wiem, to nadal dochodzi opłata za port i konieczność połączenia usługi
> z ich Metro. Co daje istotny narzut na w/w 30 zł. Tak pamiętam wystąpienie
> TPSY z PLNOG'a. Zresztą o ile nic się nie zmieniło przez 1.5 m-ca od ich
> prezentacji, to do 30 zł o których piszesz był doliczany transfer do... W-wy
> via TPSA, a ten był drogi. Nie było ówcześnie (chyba) deklaracji, zę ta sama
> cena będzie na Juniperach w innych miastach. A tylko, że dostęp via TPSA do
> ceny 30 zł W W-WIE będzie możliwy z węzłów w kraju, w których są Junipery,
> [...]

z tego co zrozumiałem to cena 30pln jest za megabit na porcie każdego
Junipera. W PLIXie to akurat miało być uproszczone bo tam stoi Juniper.
Oczywiście + opłata za port.

A np. w takiej Łodzi czy Katowicach do tego Junipera jeszcze musisz się
dostać więc 30pln + port + dzierżawa włókien do TP lub budowa własnego
kabla (amortyzacja).

Tanio nie wychodzi, chyba że ma się tanie włókna do TP i w kilku zrzuca
na port. Ale i tak to drożyzna jak za peering a do karmienia neostrad
zagranica wystarczy.

Marcin