Re: Neutralny IX w ?odzi

Autor: Zboj <zboj_at__at_mnc.dot.pl>
Data: Tue 13 Apr 2010 - 18:25:23 MET DST

> A sprawdziles z jakich adresow faktycznie leci strumien? Idzie z serwerow,
> ktore sa na adresacji TP.

Sprawdziłem, że mimo braku bezpośredniego styku z TPSĄ działa. Trudno mi
oceniać politykę każdego dostawcy contentu - czyli co i jak udostępnia. Może
Vod.Onet bazuje usługowo na CDN'ach TPSY i stąd stream z adresacji TPSY.
Może nie tylko na nich. Co do zasady jednak niewielu jest większych
dostawców treści, którzy nie mieliby różnych tras do siebie. To podstawa
obecności w Internecie. Zarówno dla ISP, jak i contentodawcy. A jak ktoś
chce oprzeć się wyłącznie na restrykcyjnym dostawcy takim, jak TPSA... cóż.
Jego wybór. Powinien mieć taką umowę z TPSĄ (bo jej płaci jako klient), by
jego zasoby były dostępne dla jego grupy docelowej. Jeśli usługa jest tylko
dla userów neostrady, to jego wybór, jak dla wszystkich - to musi kupić
usługę globalną i tyle. Czemu próbujecie przekładać ta kwestię na cały
świat, a nie na daną firmęserwującą content?

Pozdrawiam,

Piotr