Re: Neutralny IX w Łodzi

Autor: Sławek Lipowski <slawek_at_lipowski.org>
Data: Wed 17 Mar 2010 - 18:19:35 MET

Andrzej 'The Undefined' Dopierała pisze:
> (...)
> Np na ok 36h jak pokazala ostatnia awaria hawe ;)

To już jest kwestia tego, jaki poziom dostępności się zakłada i jakie
oraz w jaki sposób uzupełniające się usługi się kupuje. Tej awarii
akurat w ogóle nie odczułem, chociaż była informacja od jednego z
operatorów, że problem może być odczuwalny (przy czym nie 36h, bo widać
wcześniej sobie wewnętrznie z tym poradzili).

> Agregacja zakupow - ktos to musi robic.

Dokładnie. :)

> Za swoim as-em(hop++).

Czy to jest naprawdę taki problem?

> Ten ktos chce zarobic($$++).

Można to zrobić po kosztach, przy czym po kosztach oznacza pokrycie
wszystkich kosztów, w tym pracy ludzkiej i inwestycji...

> I dochodzi kolejny potencjalny punkt awarii (SLA--).

Metro z TP ma w standardowym SLA 12h ROBOCZYCH na reakcję, a ludzie
kupują je w takiej opcji. Myślę, że z takim SLA nawet w małej skali
można konkurować. Ponadto ci, którzy pracują 24/7 i tak będą mieć
zdublowane niezależne łącza...

> Ew problem polityczny.

Tak, to faktycznie może być największy problem...

--
Sławek Lipowski