Re: Nie będzie wymiany z AS5617 w polskich IX-ach

Autor: B.Borkowski / borkow.org <b.borkowski_at_borkow.org>
Data: Wed 17 Feb 2010 - 10:12:33 MET

W dniu 2010-02-17 08:45, xbartx pisze:
> niektórzy by chyba w ogóle chcieli, aby TP zostało jakimś społecznikiem i
> w ogóle zaczęła świadczyć wszystkie usługi całkowicie za darmo a i tak by
> się pewnie zaraz ktoś znalazł z cudownym pomysłem, nowej regulacji, która
> jeszcze bardziej polepszy i usprawni życie ;)

TP S.A. to dość dziwny twór, bazuje na infrastrukturze, którą wybudowali
dla niej jej klienci, bo w sumie każdy chciał mieć telefon więc
codziennością były składki wiosek na przyłącza telefoniczne dla jej
mieszkańców. Do dzisiaj w większości tych miejsc TP nie zainwestowała
złotówki a czerpie zyski...

Nie pamiętam, żeby ktokolwiek kiedykolwiek w mojej krótkiej karierze ISP
zaproponował że sam pokryje koszty przyłącza oraz budowy stacji bazowych
w miejscach "dziewiczych" i z zapotrzebowaniem na telefon i internet
stacjonarny. Czasy się zmieniły...

Z perspektywy, którą powyżej przedstawiłem wynika, że TP S.A. ma dość
duży dług, który powinna spłacić i już spłaca LLU itd. Nie stanie się
jej krzywda uwalniając tranzyt między innymi operatorami. Z drugiej
strony, jeśli ten tranzyt jest tak ważny i TP S.A. tak droga, należało
by uświadomić właścicielom kontentu o problemie i być może wywżec presję
przeniesienia zawartości poza TP S.A. - pytanie tylko, jaki wartościowy
kontent pozostał w TP S.A. i czy wspomniany tranzyt jest aż tak ważny...

--
B. Borkowski
borkow.org