Re: Prosba o test

Autor: Krzysztof Halasa <khc_at_pm.waw.pl>
Data: Thu 14 Jan 2010 - 20:20:44 MET

kriZb <krizb@noexistent.no> writes:

> Wiesz, to jakas tam sieć typu u&*^a. Taki DIY wszystkowjednym, pusto nie
> jest bo IOki pewnie wykorzystane ile siÄ™ da (sesje pppoe, apache, jakieĹ›
> SFQ czy jak to tam było). Także wydaje mi się, że dla tak uniwersalnego
> bóg-jeden-wie-czego to i tak będzie niezły wynik.

Kilkadziesiat Mb/s? Taki sobie. Jaki tam jest uplink?

> Poza tym, zebrałem
> sobie lspci i ... Ethernet controller: Realtek Semiconductor Co., Ltd.
> RTL-8169 Gigabit Ethernet.

Kilkaset Mb/s bez wiekszego problemu obsluguje chyba? Sprawdzilbym
dokladniej (lspci -vv) co to za scalak.

> Nie sprawdzałem, bo mi się po prostu nei
> chciało czy toto jeszcze nie ma ip/xtables.
> wszystko na linux'ie najtańszym kosztem, to potem się zaczyna ;)
>
> Nie powiem, moje BGP teĹĽ stoi na linuxie, ale karty na PCI-X (ten
> starszy XEON, ale 2cpu 2rdzenie) z offloadem intela + irqbalancing) i
> jakoś się chyba kula. Chyba, bo eksperymentalnie (działa to nie
> zmieniam) jadÄ™ na FIB_TRIE.

Ale mowimy o kilkudziesieciu Mb/s. Stary Xeon (P4) jednordzeniowy (wtedy
nie bylo jeszcze x2) z kartami 133/64 (ale to bez znaczenia przy < 100
Mb/s) obrabia pare Gb/s.

Nawet stary 82541 w PCI 33/32 bez mrugniecia okiem obrobi 100 Mb/s (przy
samym routingu i ew. PPPoE itp. nawet na maszynie klasy Pentium 100 MHz,
aczkolwiek teoretycznie, bo praktycznie testowalem z innymi, starszymi
kartami).

> Uwzględniam średnią, wyszło OIDP 63Mbit.

Lepiej chyba max.
Zaleznie od testu, przy TCP sprawdzamy po prostu wydajnosc pojedynczego
TCP, to jest czesto duzo mniej niz wydajnosc linkow/routerow itd.
(np. przy load balancingu per-flow wynik nie bedzie wyzszy niz dla
pojedynczego linku). To ma sens jesli chcemy oszacowac czas transferu
przy robieniu np. backupu.

Mam wrazenie ze test UDP iperfa byl jeszcze mniej miarodajny, ale nie
pamietam juz szczegolow.

Oczywiscie testy sprawdzaja wydajnosc najwezszego gardla (oraz takie
rzeczy jak np. RTT i packet loss), wiec jesli ktos ma wezsze gardlo niz
to testowane (np. < 100 Mb/s), to robienie testu pozbawione jest
jakiegokolwiek sensu.

--
Krzysztof Halasa