Re: TPSA władcą internetu (blokada portu 25) - moja korekta

Autor: Sebastian Rusek <sebastian_at_rusek.eu>
Data: Wed 09 Dec 2009 - 17:48:46 MET

Wojciech Puchar wrote:

> Dzięki temu między
> innymi internet jest powszechny, a ISDN który kiedyś miał dać to samo - g.
> dał i jest ciekawostką za wyjątkiem tylko jednej usługi - fonii.

A wiesz, że dla wielu krajów to niestety nie jest prawdą i wiele firm jest
tak przyzwyczajonych do przesyłania danych np. po protokole OTP w ISDN, że
ich kontrahenci (w szczególności dostawcy usług) muszą w dzisiejszych
czasach utrzymywać infrastrukturę ISDN do transmisji danych?

I chodzi tu o kraje uważane za dosyć rozwinięte i duże firmy w nich
działające. Podejrzewam, że powodem tego jest po prostu fakt, że firmy na
przykład w Niemczech potrzebowały transmisji danych w czasach budowy ISDN
jeszcze zanim Internet stał się popularny lub tańszy lub go po prostu nie
było i tak już zostało. Natomiast w Polsce ISDN tak naprawdę zyskiwał
popularność później i wydaje mi się, że po prostu firmy miały wybór i
wybrały Internet.

Pozdr

--
Sebastian Rusek