Re: Google udostepnia serwer DNS

Autor: Łukasz Jagiełło <Lukasz_at_p0x.in.heaven>
Data: Wed 09 Dec 2009 - 12:01:07 MET

Dnia 09.12.2009 Wojciech Puchar <wojtek@wojtek.tensor.gdynia.pl> napisał/a:

> Nie wiem ile zapytań generuje mój jeden użytkownik średnio bo nie
> sprawdzałem. Wiem ile generuje całość obciążenia serwera DNS bo to jest dla
> mnie istotne.
>
> Więc spytam jeszcze raz - ilu ludzi będzie chciało używać tego serwera
> google ?
>
> Tzn.
>
> a) wie w ogóle co to DNS
> b) wie i nie chce używać tego co oferuje mu ISP domyślnie
>
> przyjmuje a=1% , b=0.1% (bo to nonsens), mamy 1/100000 użytkowników
>
> Weźmy jakieś pół miliarda użytkowników sieci internet i to jest i tak
> [...]

Tylko, że przeciętna strona żeby się załadować odpytuje te kilka razy o
różne domeny. Głupie rozbicie na statyczny i dynamiczny content w celu
optymalizacji szybkości ładowania strony oznacza, że zamiast jednego
request-a mamy 2-4 a może więcej, do tego adserwery/statystyki itd.

--
Pozdrawiam,
Łukasz Jagiełło