Re: Google udostepnia serwer DNS

Autor: Bartosz Feński aka fEnIo <fenio_at_debian.org>
Data: Wed 09 Dec 2009 - 11:22:24 MET

W artykule Wojciech Puchar napisał(a):

> mówimy o tym serwerze 8.8.8.8 ? tak szacuje i to raczej górna granica.

> To źle napisałem że 10000 na minute. Obsłużyć może więcej.
>
> Ile w/g Ciebie ludzi będzie korzystać w danej chwili z tego dns google?

A ile jesteś w stanie założyć, że jednak zacznie? Promil internautów na
świecie? 1/10 promila?

Załóżmy Że 1/100 promila czyli jedna osoba na sto tysięcy. Jest to dla
Ciebie prawdopodobne?

To daje na dzień dzisiejszy 15 tysięcy *użytkowników*, a teraz sobie to
przemnóż razy liczbę zapytań jaką mogą wygenerować.

A to wszystko przy założeniu, że będzie to 1/100 promila.

Jeśli ustawiło sobie taki DNS powiedzmy 1 na 5000 osób to masz 300 tysięcy
użytkowników.

Znowu chyba sobie sprawy nie zdajesz ze skali, ale już nas do tego
przyzwyczaiłeś.

pozdr,
fEnIo

--
  ,''`.  Bartosz Fenski | mailto:fenio@debian.org | pgp:0x13fefc40 | irc:fEnIo
 : :' :       32-050 Skawina - Glowackiego 3/15 - malopolskie v. - Poland