Re: Google udostepnia serwer DNS

Autor: Łukasz Bromirski <welcome_at_to.hell>
Data: Tue 08 Dec 2009 - 18:39:32 MET

On 2009-12-08 08:56, Piotr KUCHARSKI wrote:
> O, dużo więcej.

Twój niepowstrzymany spokój przy udzielaniu tej odpowiedzi rozsmarował
mnie na ścianie :D

Tak BTW, nie wiem ile obecnie obsługuje google. W Polsce jest już
przynajmniej jeden ISP (i to nie TP) którego serwery mogą obsługiwać
ponad 3 mln zapytań na sekundę, a na dziś robią już ponad 1 milion
bez żadnego DDoSa.

A z drugiej strony skali, w Chinach w 2008 roku działało u jednego
z operatorów odpowiadające w ramach normalnej pracy na 400Mp/s,
czyli w uproszczeniu mówiąc 400 milionów zapytań DNS na sekundę.

Pod obie infrastruktury trzeba mieć klastry serwerów DNS z
odpowiednim load-balancingiem, rozsunięcie ich bliżej klientów za
pomocą anycastu, a po chwili jeszcze coś co zrobi próbę powstrzymania
DDoSa, bo ten nadejdzie prędzej czy później. Czyli wszystko co robi
aktualnie google korzystając ewidentnie z doświadczeń innych.

> Ale OK, rozumiem zatem, skąd Ci się wzięły 3 minuty i przeciętny pecet.

Ktoś to już skomentował później. Ja wrócę do swojego 'O ja p...'.

--
"Everything will be okay in the end. |                  Łukasz Bromirski
  If it's not okay, it's not the end. |       http://lukasz.bromirski.net