Re: TPSA władcą internetu (blokada portu 25) - moja korekta

Autor: Jacek Osiecki <joshua_at_ceti.pl>
Data: Mon 07 Dec 2009 - 14:03:56 MET

Dnia Mon, 7 Dec 2009 08:52:44 +0000 (UTC), Wojciech Puchar napisał(a):
> I tu dochodzisz do sedna. Dzieci - to dzieci, od tego są rodzice by za nie
> decydować. Dorośli mają decydować o sobie sami.
> Jeśli pomimo że są dorośli są durni to jest to wyłącznie ich problem. Ale
> tak długo jak nie popełnią przestępstwa tak długo mają prawo robić co chcą.

Problem polega na tym, że swoją durnotą owi dorośli szkodzą innym. I właśnie
dlatego należy myśleć za nich, bo oni sami nie potrafią.

> Posunął się Pan za daleko w swoim toku myślenia, choć myśle raczej że
> niechcący. Wkurza Pana spam i jest Pan w stanie poświęcić odrobinę cudzej a
> nawet własnej wolności w imie "dobra", "bezpieczeństwa" itp.

Niczyja wolność nie została naruszona - pomijając Twoje widy... Sam jako
właściciel serwera pocztowego daleko bardziej "gwałciłeś" wolność swoich
klientów wprowadzając SMTP AUTH, greylisting, antyspam, antywirusy ("serwer
pocztowy ma tylko dostarczać wiadomości, jeśli chcę dostawać wirusy to nie
ma prawa ich automatycznie odrzucić! bo tak!").

> Tylko że to nigdy się nie sprawdza. Komunizm też zawsze chciał dobrze, a
> wyszło jak wyszło.

Anarchia też nienajlepiej funkcjonuje w praktyce - a tego właśnie chcesz.

--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944