Re: Google udostepnia serwer DNS

Autor: Asmodeusz <chris_at_tmp8.idx.tenwyraztnij.pl>
Data: Sun 06 Dec 2009 - 12:32:29 MET

Wojciech Puchar wrote:

> Rozumiem że nie informuje Pan o tym ustnie bo to i tak większość nie skuma o
> czym Pan mówi. Natomiast - jeśli zadzwonią i poproszą o odblokowanie to
> zrobi to Pan?

Oczywiscie. Poza tym maja blokade na porty "windowsowe" (nikomu nie
przeszkadza). Blokade portu 25, przy czym kazdy user moze dopisac
dowolne smtp do wyjatkow. Dodali chyba z 5 sztuk.
Do tego jeszcze maja centralna liste dla adblocka. Z tego korzysta okolo
70% userow. Nie wiem czy pozostali nie korzystaja bo nie chca czy
dlatego ze nie wiedza jak.
Transparent proxy nie ma bo dla mnie to problem a nie widze korzysci dla
uzytkownikow.
Poza tym ci ktorzy sa za natem moga sobie zyczyc prawie dowolnych
przekierowan. I z tego tez korzystaja.
Generalnie - domyslnie duzo jest blokowane ale wszystkie blokady mozna
wylaczyc. Z tym "kumaniem" jest dziwnie. Bo z jednej strony robia takie
glupoty ze wlos sie jezy, ale z drugiej strony jesli potrzebuja
przekierowania portow, poczty na 25 porcie itp to jakos dokladnie wiedza
czego ode mnie zadac.