Re: TPSA władcą internetu (blokada portu 25) - moja korekta

Autor: Wojciech Puchar <wojtek_at_wojtek.tensor.gdynia.pl>
Data: Fri 04 Dec 2009 - 22:22:28 MET

y>> A jeśli nie są upośledzeni umysłowo, to zadzwonią do firmy która

> Obrażasz innych ludzi bez powodu. Gratuluję kultury.
> Część nie bardzo wie, gdzie ma dzwonić, a sprawy informatyczne są dla
> niektórych zbyt skomplikowane, by udzielać porad przez telefon.

To nie jest istotne. Istotne jest to że TP zmienia działanie usługi podczas
trwania umowy (ograniczając ją), a następnie wymaga podjęcia kroków do
przywrócenia jej normalnego działania. Dodatkowo też informuje o tym tylko
na piśmie które nawet nie wszyscy dostali, a infolinia celowo wprowadza w
błąd.

Gdyby działała poprawnie, zmieniła by te warunki dla nowych klientów
zawierając to w umowie, a starych spytała czy chcą przejść na nowe warunki.
Tylko to jest podejście poprawne.

> Bzdury.

to nieistotne ilu. W ogóle nie jest istotne jak i do czego ktoś używa usługi
neostrada, tak długo jak nie popełnia przestępstw.

> Nie, po prostu myślą, że TP popsuła im Internet. Oni nie muszą się znać,
> nie muszą wiedzieć co to jest port 25 czy 587. Kuzyn szwagra ustawił im
> pocztę i ma działać. Przestało, wniosek prosty: TP zepsuła. Jeśli raz

I mają całkowitą rację. TP zepsuła bo uniemożliwiła pełną komunikację z
innymi hostami w sieci - w tym przypadku serwera poczty.

> I tu się mylisz, ilość telefonów do różnych infolinii świadczy, że
> ucierpieli także ludzie niewinni.

Podejście TP zakłada że wszyscy są winni bo POTENCJALNIE mogą wysyłać spam.

> nie dało się inaczej, bo jakoś operatorzy typu AOL mogą, jak się ich
> przymusi. Tepsy nikt nie dusi, więc ma w nosie.

Dusi ale za mało. Zmienia się to już i bardzo zmieniło, i mam wrażenie że
bezwład TP działa i w tym przypadku. Wciąż myślą że są PANAMI INTERNETU.
Są mocni, ale już nie są panami.