Re: TPSA władcą internetu (blokada portu 25) - moja korekta

Autor: Krzysztof Halasa <khc_at_pm.waw.pl>
Data: Fri 04 Dec 2009 - 12:48:37 MET

Wojciech Puchar <wojtek@wojtek.tensor.gdynia.pl> writes:

> To niech kogoś wynajmie. Przepisy mówią wyraźnie że wysyłanie spamu jest
> przestępstwem albo wykroczeniem, a dodatkowo oczywistym faktem jest że za
> swój komputer odpowiada użytkownik.

Teoretycznie to ja takze moglbym napisac ze np. wszyscy ludzie na
swiecie powinni byc dla siebie dobrzy, o zadnych przestepstwach ani
innych wykroczeniach nie byloby mowy, i nikt by nie musial walczyc ze
spamem.

Ale moze wrocmy do ponurej rzeczywistosci. Jak wyobrazasz sobie
skuteczna walke z wirusami itp. na komputerach podpietych do neostrad?
Kogo ma wynajac TPSA i ile ma byc tych osob, ile ma taka usluga
kosztowac i czy na pewno owi klienci za to zaplaca z checia?

Bylbym pierwszy do rzucania kamieniem gdyby chodzilo o jakies dzialanie,
ktore jest uciazliwe dla "normalnych" userow, i ktore niespecjalnie
przeszkadza np. spamerom (tak jak w przypadku blackholingu BGP, ktory
tak zastosowany jest/byl po prostu forma cenzury). Ale tu przecietnym
userom praktycznie nie robi to roznicy, a jesli ktoremus robi, to da sie
to w ostatecznosci wylaczyc.

--
Krzysztof Halasa