Re: TPSA władcą internetu (blokada portu 25) - moja korekta

Autor: Wojciech Puchar <wojtek_at_wojtek.tensor.gdynia.pl>
Data: Thu 03 Dec 2009 - 17:00:45 MET

> Szkoda gadać. Zaczęło się od jakiegoś mistycznego
> przypisania roli "serwera" jakimś hostom mającym przywilej
> "komunikacji międzyserwerowej",
> co imho jest jakąś nowomową o niedookreślonym znaczeniu,
> występującą w tekstach produkowanych przez wybitnych
> producentów oprogramowania, i forsowaną w biznesie.
> Że niby jak coś się nazywa serwer, albo enterprise server,
> to ma inną rangę w sieci, niż 386/33Mhz, bez obudowy
> stojący pod taboretem.

Wynika to z niewiedzy w połączeniu z marketingiem.
W sieci internet są tylko 2 rodzaje węzłów:

1) router
2) host

Przy czym wiele z nich pełni naraz obie funkcje.

Poza tym jeśli nazwiemy serwerem po prostu komputer który udostępnia jakieś
usługi komputerom zewnętrznym to myśle że z połowa komputerów w sieci
internet to są serwery.

Głównie serwery trojanów oferujących zdalny dostęp ich autorom.