Re: TPSA władcą internetu (blokada portu 25) - moja korekta

Autor: Slawek Kotynski <smieciarz_at_askar.com.pl>
Data: Wed 02 Dec 2009 - 19:56:05 MET

Wojciech Puchar wrote:

> W orginalnym podejściu SMTP - niczym. W szczególności że gdy powstawał ten
> standard "klientów" nie było. były serwery i terminale.

Popatrz, a ja byłem przekonany, że model klient-serwer to
istniał od zarania Internetu (albo i wcześniej?).

> Tylko jaki to ma związek z tematem. Istotne jest że TPSA wpieprza się w to
> co i jak klient ma robić.

No ale to ty coś napisałeś o "ruchu międzyserwerowym". A ja staram
się zrozumieć, co miałeś na myśli? Np. czy gdy usiądę do klawiatury
mojego serwera pocztowego i napiszę "telnet tensor.gdynia.pl 25"
to przestanie być serwerem? ;D

--
mjk
Nie pisz na smieciarz@askar.com.pl - to pułapka