Re: TPSA władcą internetu (blokada portu 25) - moja korekta

Autor: Wojciech Puchar <wojtek_at_wojtek.tensor.gdynia.pl>
Data: Wed 02 Dec 2009 - 14:18:31 MET

> Po czym się odróżnia klienta smtp, czy jest serwerem,
> czy nie jest?

W orginalnym podejściu SMTP - niczym. W szczególności że gdy powstawał ten
standard "klientów" nie było. były serwery i terminale.

Tylko jaki to ma związek z tematem. Istotne jest że TPSA wpieprza się w to
co i jak klient ma robić.

Oczywiście może (wolny rynek) ale jeśli jest to w umowie albo przynajmniej
jest możliwość rezygnacji.