Re: blokada portu 25 przez Tpsa - pierwsze telefony

Autor: Wojciech Puchar <wojtek_at_wojtek.tensor.gdynia.pl>
Data: Wed 02 Dec 2009 - 10:50:02 MET

> Tutaj to już mocno się musiałeś w głowę uderzyć. Gdyby wprowadzić blokady
> tylko dla rozsyłających spam (ale skutecznie, dla wszystkich) to z punktu
> widzenia piszących soft do spamowania efekt jest dokładnie identyczny.
> Muszą przerobić soft.

To się zablokuje co innego, a za trzecim razem odłączy od sieci.
Sam tak zrobiłem z dwoma moimi klientami.

> Za to z punktu widzenia operatora jest to pierdyliard roboczogodzin walki

Nie ma problemu. Skoro spisują umowy - TP może zastrzegać sobie prawo
odłączania. Za pierwszym razem - ostrzeżenie, blokada i prośba klienta o
informacje że naprawił problem. Za drugim - to samo. Za trzecim -
odłączenie.