Re: TPSA władcą internetu (blokada portu 25) - moja korekta

Autor: Wojciech Puchar <wojtek_at_wojtek.tensor.gdynia.pl>
Data: Wed 02 Dec 2009 - 08:09:05 MET

> określonych przepisami prawa.
> 2. TP nie gwarantuje przepustowości transmisji do zasobów dostępnych
> w sieci Internet.

oczywiste. nie jest w stanie zagwarantować niczego poza siecią TP.
Ale niezagwarantowanie a celowe blokowanie to 2 różne rzeczy.

> 3. W celu zapewnienia bezpieczeństwa przekazu komunikatów
> w związku ze świadczoną Usługą TP podejmuje środki techniczne
> i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa
> świadczonej Usługi.

Czy zablokowanie jakiegoś portu zwiększa bezpieczeństwo przekazywania
pakietów klienta (w tym zdaniu komunikat=pakiet). Co najwyżej zmniejszy do
zera bo nie dojdzie. Tak więc blokowanie portów klientowi nie jest
zapewnianiem bezpieczeństwa transmisji pakietów.

Zabezpieczeniem transmisji pakietów klienta mogłaby być np. szyfracja łącza.

> 4. TP zapewnia należytą staranność, w zakresie uzasadnionym
> względami technicznymi lub ekonomicznymi, przy zabezpieczaniu
> urządzeń telekomunikacyjnych, sieci telekomunikacyjnych oraz
> zbiorów danych przed ujawnieniem tajemnicy telekomunikacyjnej.

Ta pozycja właściwie nic nie znaczy, to jest ochrona przed palantami którzy
chcieli by TP skarżyć z powodu np. podsłuchania ich danych.

> pokaż gdzie jest napisane, ze nie może :)

jak wyżej. Spytaj dowolnego prawnika