Re: TPSA władcą internetu (blokada portu 25) - moja korekta

Autor: Wojciech Puchar <wojtek_at_wojtek.tensor.gdynia.pl>
Data: Tue 01 Dec 2009 - 19:12:45 MET

> Port 25 nie sluzy do przesylania poczty z MUA do MTA do tego sluzy
> wlasnie port 587 oraz 465.
>
> Port 25 powinien byc uzywany do wymiany ruchu miedzy serwerowego i musi
> to w koncu zaczac byc rozroznianie.

To do czego kto używa portu 25 to sprawa każdego. Są standardy lub i nie.

> tak jak wielu innych operatorow, bo zawirusowanych windowsow nie ubywa.
> A sami uzytkownicy maja gleboko to ze maja zawirusowane komputery.
>
> Administrujesz serwerami poczty? Zapytaj admina dowolnego serwera ile
> rejectow ma z samego neoplus miesiecznie i co w tym czasie moglby robic
> serwer.

Sam prowadzę i nie mam problemu wykorzystywania mojego serwera do spamu.
Troche trzeba pomyśleć.

Niezależnie jednak - jest to nie na temat. TP oferuje dostęp do internetu a
nie dostęp ograniczony do internetu i ta blokada jest zerwaniem warunków
umowy.

> a no ogromny problem, bo 587 WYMAGA autoryzacji, czyli trojan odbije sie
> bez sprawdzania IP w rblach, najtanszym kosztem jaki jest.
>
> Oczywiscie powstana kiedys trojany ktore sobie haslo wezma i beda sie
> autoryzowac, ale to nie jest problem i dlugo nie bedzie.

Jakiś miesiąc.

> Jak dla mnie jest to pierwszy dobry krok ze strony TPSA odnosnie Neostrady.

Więc widze jesteś zwolennikiem totalitaryzmu. Dalsza dyskusja jest bez
sensu.