Re: OPERATORZY mali mniejsi i więksi - PISZCIE

Autor: <bofh_at_nano.pl>
Data: Thu 26 Nov 2009 - 08:30:13 MET

Paweł Rohde pisze:

> No moja strona działa na dedykowanym IP. ;)

No to przy blackholingu wytną Ci całego AS.

> To mogą zainwestować w dedykowane IP ;)

I co to Ci da?

> Słuchaj (czytaj) ja też uważam że ta ustawa to bzdura, ale powiedz mi,
> lepiej zapiąć się do jakiegoś serwera BGP, czy czytać do dziennie stronę
> np. uke i analizować co się zmieniło w liście http:// ?
> Druga sprawa to jak to zaimplementujesz? Jeśli masz linuxa lub innego
> unixa to zrobisz sobie prawdopodobnie łańcuch dla portu 80 i w tym
> łańcuchu wrzucisz ipki, a jeśli nie masz?

Teoretycznie można się bawić, że ściągasz listę na komputer, tworzysz
reguły acl dla routera, potem łączysz się automatem z routerem i
aplikujesz acl. Ale to naprawdę dużo zabawy. W blackholingu chcesz się
bawić w blokowania pojedynczych IP? A jak będzie leciało całymi klasami
to polskie hostingownie będą miały raj. The Planet, OVH szybko będą
blokowane całe i klienci będą musieli wrócić do Polski. W krótkim czasie
będziemy mieli sytuację, że będzie Polnet i Internet. Z tym, że stracą
na tym Ci w Polnecie.

> Ogólnie cała gospodarka to polityka. Przykłady?
> MUSIMY mieś internet szerokopasmowy bo źle wypadamy na tle UE - projekt
> ustawy, gdzie te sieci będą budowały samorządy, bo to można kontrolować (?)

Samorządy, bo można jest zmusić do budowy sieci, w przeciwieństwie do
prywatnych firm.

wer