Re: OPERATORZY mali mniejsi i więksi - PISZCIE

Autor: Paweł Rohde <pawel_at_nospam.rohde.pl>
Data: Wed 25 Nov 2009 - 01:49:58 MET

crazy bejbi pisze:
> Sugeruję podanie JUŻ sposobu prezentacji i możliwych dróg
> implementacji Rejestru na routerach dostawców. Można by wykorzystać do
> tego celu standardowe listy RBL.

(jeśli już miało by coś być)
to proponuję jakiś BGP blackholing.

> 2. Podmiot urządzający zakłady wzajemne przez sieć Internet może
> wykorzystywać
> do ich urządzania wyłącznie stronę internetową, której krajowa domena
> najwyższego
> poziomu jest przypisana do polskich stron internetowych.
> ... oraz inne artykuły

Trochę off topic: podoba mi się rozwiązanie prawne w Szwajcarii.
Otóż nie mam klienta, dla którego kolega zrobił stronę, bo to firma
Szwajcarska a ich prawo obliguje do tego, że nie mogą umieszczać stron
poza granicami kraju :)
Mądre i fajne choć trochę się zdziwiłem.

> Na jakim etapie "dostępu" będą dokonywane blokady ? Czy dostawcy usług
> jak np. TPSA, Exatel, GTS, Netia i wielu innych sprzedających łącza
> operatorskie ma blokować dostęp do takich usług ? Oni nie ingerują w
> ruch swoich klientów.

Uważam że powinny to robić systemy autonomiczne via bgp.

> Nie można blokować adresów IP serwerów, bo wiele ze stron jest w
> domenach wirtualnych (httpd 1.1), zatem zablokowanie adresu IP może
> zablokować wiele innych stron na tym samym serwerze fizycznym.
> Należałoby blokować domeny (co jest niedopuszczalne i technicznie
> nierealizowane w przypadku łącz hurtowych)

No mówi się trudno, inaczej jest to techniczne nie wykonalne dla łączy
powyżej hmmm powiedzmy 20Mbit (co? proxy?)
Jeśli IP trafi na czarną listę, hostingodawca szybko albo przypisze inne
adresy, albo pożegna daną stronę by inni nie cierpieli.
Nawet fajnie mogło by to działać (gdyby k.... miało wejść)

paweł