Re: Początki internetu optycznego w PL

Autor: Sylwester Zarębski <kenjiro_usun_at_spam_irc.pl>
Data: Sun 27 Sep 2009 - 21:14:14 MET DST
Message-ID: <1jzcq6hychbu2$.1cg2yhe1akp3r$.dlg@40tude.net>
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"

Dnia Sun, 27 Sep 2009 19:58:26 +0200, Paweł Rohde napisał(a):

> Sylwester Zarębski pisze:
>> Bardzo prosto, sprawdzam wszędzie gdzie mogę, np. iperfem. Jeśli wyniki
>> nie są po mojej myśli, zgłaszam awarię łącza i przybyły technik musi mi
>> wykazać, że jednak działa prawidłowo. Jeśli to się nie uda (speedtest,
>> testy z ftpami, etc.), to zabiera ze sobą pięknie podpisany papier o
>> awarii łącza polegającym na niemożności uzyskania prędkości określonej w
>> umowie. Trzeba pisać, co będzie dalej?
>> Jak operator nadal będzie rżnąć głupa, to się zgłasza sprawy np. do
>> UOKiK.
> Właśnie uważam że dzisiaj łącza powyżej 10Mbit są łączami które trudno
> przetestować.

Przesadzasz :). Zapominasz na jaką grupę piszesz.

> Powiedzmy że operator ma 5 styków 1Gbit.
> Tak się nieszczęśliwie składa, że wszystkie twoje iperfy wychodzą jedną
> ścieżką, operator ma cały czas nadmiar łącza. Mimo to twoje testy są dla
> ciebie nie pomyślne.

> Ot, jest to możliwe, prawdopodobne i niestety błędne.

Sądzę, że wszyscy tu piszący wiedzą jak zrobić testy dające miarodajne
wyniki.

[...]
> Jeśli klient ma 1Mbit i ciągnie średnio 800kbit to jest dobrze.
> Jak klient ma 10Mbit i ciągnie mu średnio 6Mbit to jest dobrze.
> Jak klient będzie miał 100Mbit to ile średnio będzie mógł ciągnąć? To
> jest pytanie z natury teoretycznej, bo zależy to od wielu czynników. Np
> wydajności pakietowej tego jego łącza (wszyscy wiemy o wydajności
> pakietowej biznesowych łącz np. DSL), kto wie co będzie założone?

Nikt się nie czepia wahań prędkości, czy wartości średnich, czy
wydajności do serwera w Pcimiu Dolnym, ale jeśli faktycznie wydajność
jest mocno zaniżona, to są sposoby na egzekucję swoich praw.

> Powtarzam: NIE MA SPECYFIKACJI ŁĄCZA ABONENCKIEGO, NIE MA TEŻ JAK NALEŻY
> PRZEPROWADZAĆ TESTY.

> Mało tego wiele umów SLA ma zawarte klauzury "do routera brzegowego"
> niewielu mają "w paśmie wychodzącym operatora".
> Co dopiero łącza abonenckie?

I tutaj pojawia się magiczne słowo 'technik operatora'. Jeśli operator
(poprzez swojego technika) nie potrafi mi wykazać wypełnienia warunków
umowy, to mam prawo żądać np. zmniejszenia opłat.

-- 
pozdrawiam
Sylwester Zarębski
Received on Sun Sep 27 21:15:03 2009

To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Sun 27 Sep 2009 - 21:40:01 MET DST