Re: Blokada portu 25 w TP (neostrady)

Autor: Artur Frydel <artur.frydel_at_gmail.com>
Data: Mon 10 Aug 2009 - 21:30:09 MET DST

Marek Marczykowski wrote:

> Ja za to miałem przypadek wysyłania spamu przez webmail. Jak blokowanie
> tcp/25 będzie standardem to takie akcje też będą normalne, ale dużo
> łatwiej z tym walczyć (filtry na pocztę wychodzącą + blokowanie userów).

Ja ostanio na jednej z maszyn (ftp/www/poczta) miałem przypadek, gdzie
przez haknięte konto ftp został wrzucony skrypt perla który się wykonał,
usunął i zrobił z smtp jesień średniowiecza (czyli open relaya).

Oczywiście wszystko było robione przez bota (hack konta, skrypty itp).
Dość sprytne, bo ps aux pokazywał tylko jakieś ./sdfwe.pl które siedziały
sobie w pamięci ram - całe szczęście że logi serwera ftp nakierowały mnie
na dobry trop.

--
Artur 'Bzyk' Frydel
"W Królestwie Środka nigdy nie wiadomo, co jest przysłowiem, a co zwykłą