Re: Blokada portu 25 w TP (neostrady)

Autor: Szymon Sokół <szymon_at_bastard.operator.from.hell.pl>
Data: Mon 10 Aug 2009 - 19:45:58 MET DST

On Mon, 10 Aug 2009 19:33:38 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:

> Hello Grzegorz,
>
> Sunday, August 9, 2009, 6:38:17 PM, you wrote:
>
> [...]
>
> Jak na razie, to jedyny efekt działań greylist, to wielogodzinne
> opóźnienia w dostarczaniu poczty. Absurd i tyle. Skuteczność
> antyspamowa - zerowa.

"Jak na razie" to przez ostatnie parę lat greylisting dawał skuteczność
antyspamową w najlepszym okresie przekraczającą 70%. Obecnie rzeczywiście
zombies są skuteczniejsze (powtarzają próby) i skuteczność greylistingu
drastycznie spadła.

--
Szymon Sokół (SS316-RIPE) -- Network Manager                                 B
Computer Center, AGH - University of Science and Technology, Cracow, Poland  O