Re: Blokada portu 25 w TP (neostrady)

Autor: Grzegorz Staniak <gstaniak_at_wp.pl>
Data: Sat 01 Aug 2009 - 11:49:59 MET DST

On 01.08.2009, jacki <collector@idealan.pl> wroted:

> Ok masz racj臋. Pospieszy艂em si臋. Zatem jak w takiej sytuacji
> pomo偶e zmiana portu? Zewn臋trzne serwery maj膮 si臋 autoryzowa膰?
> Jak?

OK, przyznam si臋, 偶e nie czyta艂em w膮tku. Ale je艣li chodzi
o realizacj臋 tych plan贸w i pomys艂贸w kt贸re wcze艣niej ju偶 kr膮偶y艂y,
to chodzi przede wszystkim o zablokowanie _wyj艣cia na port 25_
z adres贸w neostradowych. Innymi s艂owy, mo偶liwo艣ci rozsy艂ania
spamu przez neostradowe botnety do wszystkich serwer贸w kt贸re
normalnie przyjmuj膮 na porcie 25. Zmiana port贸w na serwerach
obs艂uguj膮cych rzeczywist膮 poczt臋 rzeczywistych u偶ytkownik贸w
jest tylko konsekwencj膮 blokady portu 25 (prosz臋 nie bi膰 je艣li
w w膮tku mowa by艂a o innym posuni臋ciu).

GS

--
Grzegorz Staniak <gstaniak _at_ wp [dot] pl>
Nocturnal Infiltration and Accurate Killing