Re: Interia.pl, czyżby pierwszy duży portal wypišł się na &TP ?

Autor: Tomasz Śląski <tom_at_kebab.org.pl>
Data: Mon 22 Jun 2009 - 15:15:26 MET DST

Marcin Kuczera wrote:

> mnie to wisi, kolegom z firm podobnych do mojej zapewne w większości
> również.

My też lecimy via zagranica, bo po serii długotrwałych testów uznałem, że
brak jest racjonalnych przesłanek do utrzymywania krajowego styku z AS5617.

> Problem z portalami, one zarabiają na oglądalności (klikalność w reklamy
> itd.) i mimo wszystko im zależy żeby wszystkim oglądającym działało to
> dobrze. A TP ma 3mln klientów więc to nie jest pomijalny zasób.
> Tak więc jestem w stanie zrozumieć iż mimo ogromnych kosztów nadal portale
> płacą TP za łącza.

Sęk jest w kierunku przepływu pieniędzy :-) Jeśli np. Interii wyszło, że
wpływy z klikaczy spod znaku AS5617 są mniejsze, niż koszt utrzymania styku
krajowego z tymże - wywalenie ruchu via zagranica ma bardzo konkretny sens
ekonomiczny. W innych wypadkach natomiast tak długo, jak wpływ forsy z
nerwozdrado-kliko-userów będzie większy, niż koszt utrzymania łącz - status
quo prawdopodobnie pozostanie. Chyba, że również inni zaczną nerwowo szukać
dodatkowych złotówek.

> Chociaż być może łączność via zagranice poprawiła się na tyle, ze spadek
> jakości jest niezauważalny, a przecież większość nie zauważy różnicy
> między 10ms a 50ms.

Obawiam się, aby nie powróciły w tepsie pomysły na kreatywne zarządzanie
ruchem na łączach zagranicznych, jak zrobi się już nieznośnie. Bo to, że
kasy za wymianę ruchu krajowego będą za wszelką cenę bronić do ostatniego
bita - jestem niestety niemal pewien.

Pozdrowienia :)

--
Ślązak