Re: Co robicie przy takim zgloszeniu na abuse

Autor: <leszek.jakubowski_at_gmail.com>
Data: Thu 28 May 2009 - 23:44:49 MET DST

On May 25, 7:03 am, Jan Strybyszewski <k...@w.pl> wrote:

> A potem placz .... ale dlaczego jestem we wszystkich RBLach a moj AS ..
> to "czarny AS",  juz nie jeden operator mowil ze to nie jego sprawa
> uzytkownik placi to moze wszystko ....

Ja się zgodzę z tezą, że operator to nie sąd i nie może zaprzestać
świadczenia usługi z takiego powodu.
Jeżeli nie odbierasz na abuse milionów maili dziennie to można z
uprzejmości napisać maila do użytkownika z pytaniem dlaczego robi coś
takiego i informacją, że taka działalność nie jest mile widziana przez
administratorów + informacja do zgłaszającego, że zapytanie zostało
przekazane do odpowiedniego klienta. Ewentualnie informacja do
zgłaszającego, że Twój regulamin świadczenia usług nie pozwala Ci
podjąć żadnych kroków bez tzw. ścieżki oficjalnej.

Nie ma nic gorszego niż przekierowanie maili do /dev/null, nikt nie
jest prawnie zobowiązany do odpowiadania na te maile, ale też nikt nie
musi świadczyć usług danej puli adresów. (vide
http://pl.wikinews.org/wiki/Wikipedia_blokuje_anonimowe_edycje_z_%C5%82%C3%B3dzkiej_Neostrady
)

--
Leszek Jakubowski