Re: Co robicie przy takim zgloszeniu na abuse

Autor: Waldemar Fraś <waldemar.fras_at_nospam.ekrakow.net>
Data: Thu 21 May 2009 - 15:07:09 MET DST

Icek pisze:
> [...]
>
> "
> Szanowni Państwo,
>
> Państwa abonent od wczoraj uporczywie próbuje włamać się na serwer, którego
> jestem administratorem (www.XXXXX). Wygenerował od wczoraj 80mb
> wpisów w logu http, korzystając ze skanera "Acunetix". Kilka linijek w
> załączeniu.
>
> Odciąłem już dostęp dla tego adresu IP, proszę też o pouczenie Państwa
> klienta o naganności jego postępowania - w końcu takim zachowaniem może
> doprowadzić do
> zarówno postępowania karnego, jak i odcinania Państwa sieci przez innych

co robimy, hmmm... ja zabijam i palę userom domostwa ;-) a tak na
poważnie to zabezpieczasz logi, pakujesz istotny ich wycinek, do
archiwum z opisem, a userka upomina się i oczekuję wyjaśnień (i zależnie
od przyczyny, np. czy jest zombiakiem, dokonuje się pewnych kroków).

--
pozdrawiam
Waldemar Fras'