Re: Netia - szczyt bezczelności?

Autor: RoMan Mandziejewicz <roman_at_pik-net.pl>
Data: Wed 22 Apr 2009 - 13:13:23 MET DST

Hello Lukasz,

Wednesday, April 22, 2009, 1:01:35 PM, you wrote:

> [...]

[...]

> Pomijając całą resztę, śmiem twierdzić, że nie ma się co dziwić jak coś
> nie działa na systemie operacyjnym z przed 11lat, którego producent
> przestał supportować ~3 lata temu.

A jakie to ma znaczenie? Drivery do tego systemu istnieją i były
jeszcze kilka lat temu jedynie słusznymi. To nie żywność, żeby się
psuła od samego czasu używania. Po prostu kombinacja sprzętu i
oprogramowania na zafungowała w tym wypadku i tyle. Ot, choćby taki
drobiazg, jak to, że te dwie karty były niemal identyczne - różniły
się tylko MAC.
Wracając do systemu - nie uważam, żeby pogoń za najaktualniejszym
systemem była tym, czego nam trzeba. "Serwer" przez lata spełniał
dobrze swoje zadanie (programowego!) firewalla i NATa, korzystając ze
stosunkowo starego systemu operacyjnego i oprogramowania. Ale działał
stabilnie a nie jak XP wywalający się na atakach RCP, pomimo
instalacji wszelkich łat :(
Korzystam z legalnego oprogramowania i w chwili obecnej nie bardzo
mnie stac na to, żeby wywalić dość spore pieniądze na nowy komputer i
system operacyjny. Na uczenie się obsługi Linuxa jestem za stary i za
głupi - wolę pozostać przy rozwiązaniach, które stabilnie działały
przez lata i których obsługą jestem w stanie się zająć.
Teraz zapewne skończy się to kupnem jakiegoś routera, bo już nawet nie
chce mi się doprowadzać do użyteczności starego "serwera".

--
Best regards,
 RoMan                            mailto:roman@pik-net.pl