Re: Pojawia się i znika - czyli Ircnet w TPSA

Autor: Lukasz Trabinski <lukasz_at_trabinski.nospam.net>
Data: Sun 19 Apr 2009 - 12:59:23 MET DST

Piotr KUCHARSKI <chopin@sgh.waw.pl> wrote:

> FWIW, nie znalazłem żadnego kontrolera botnetu, nawet po dostarczeniu
> jakichś logów (żaden z podanych ip nie wchodził na nasze serwery).
> Mimo to i tak wdrożyłem to, co tepsa sobie życzyła (dodatkowe rble i różne
> sprawdzanie). Dalej mało. Dalej nie jestem przekonany, że to nasz problem,
> ale chętnie wdrożę kolejne sprawdzania, jeśli ktoś powie, co na pewno nas
> uchroni przed :997 (imo nic, bo nie wiadomo, na jakich zasadach się tam
> trafia).

No i tutaj trafiamy do meritum. Zgadzam się, że zasady powinny być
jasne i czytelne wraz z informacjami czemu dany IP trafił na :997,
podobnie jak to jest w przypadku spamcopów, czy innych podobnych.
Tego oczywiście brakuje i to imho błąd. Nie ma takiej informacji
prawodpobnie dlatego, że listę zlbackholowanych IPków kupuje się
od firmy X i nie wiadomo, czy taka informacja w ogóle gdziekolwiek
jest udostępniana - nawet samej TPSA.

> Ba, nawet proponowałem, że możemy automatycznie ściągać skądś tę listę
> adresów IP rzekomych kontrolerów botnetów i po prostu im automatycznie
> stawiać K-line. Ale nie spotkało się to z pozytywnym odzewem. Lista jest
> tajna. Rzecz jasna.

Rzeczywiście dziwne, obydwie strony powinny ściśle współpracować,
tym bardziej, że ścieżka kontaktowa jest oczywista, czego powiedzmy
nie można powiedzieć o kontrolerach umiejciowionych np. w Gabonie - tam
kontakt niekoniecznie musi być łatwy.

> Serwery ircnetu nie do końca mają mirrory.

No nie mów, że macie jeden serwer ircnetu.

--
ŁT