Re: Peeringi z UA, stan na dzie? dzisiejszy, jakie? plany na przysz?o??...

Autor: Andrzej 'The Undefined' Dopierała <undefine_at_pld-linux.org>
Data: Thu 16 Apr 2009 - 09:34:16 MET DST

Dnia 14.04.2009 Tomasz Kruk CZARNET <futszak@gmail.com> napisał/a:

> a jak się takie peeringi tworzy ?
inaczej niż robią to motylki ;)

jeden operator wkłada kabelek do switcha gdzie jest drugi operator ;)
I sobie wymieniają ruch.

> zastanawiam sie czy nie napisać maila do znajomego we Lwowie, który
> zna conieco tamtejszych operatorów telekom, może by się ktoś znalazł
> chętny to zrobienia z nimi styku, a przy okazji nieco vodki byśmy
> wypili... :)
By zrobić peering obie strony muszą mieć w tym jakiś interes.
Konieczność dojścia światełkiem to inwestycja która ten interes
zmniejsza. Więc - o ile już tego kabelka z jakiegoś powodu nie ma - po
co? ;)

> znajdzie się ktoś, kto udzieli wsparcia od strony PL ?
a co to znaczy "od strony PL"?
peeringi nie są między państwami. Są między operatorami.
Każdy sobie rzepkę skrobie ;)

Jeżeli bardzo Ci zależy by do tego litwina mieć mniejsze pingi rzuć jego
operatorowi by spróbował dopiąć się do plixa w jakiś sposób. Ale to
"jego" biznes a nie nikogo z polski ;)

--
Andrzej 'The Undefined' Dopierała
Linux && Unix && Network administrator