Re: konsorcja firm operatorskich Nieliczni, ale zadowoleni

Autor: MM <spam_at_spam.invalid>
Data: Fri 20 Feb 2009 - 14:44:03 MET

futszaK <futszak@gmail.com> wrote:

> Stosunkowo niewielu ISP przyst膮pi艂o do konsorcj贸w grupuj膮cych firmy
> internetowe. Cz艂onkowie zrzesze艅 m贸wi膮 jednak, 偶e dzi臋ki wsp贸lnym
> dzia艂aniom mog膮 sporo zaoszcz臋dzi膰.

A gdzie mo偶na by przyst膮pi膰, maj膮c kilkudziesi臋ciu klient贸w?
Taka mo偶e by膰 jedna z przyczyn, 偶e stosunkowo niewielu przyst膮pi艂o.
Dla iNET group to niestety za ma艂o (na stronie podane minimum 300),
a w pojedynk臋 trudno si臋 dalej rozwija膰 by doj艣膰 do tego poziomu.
No i niestety ko艂o si臋 zamyka, a pozyska膰 300 klient贸w rozproszonych
w terenie wiejskim to nie to samo, co 300 klient贸w w blokowisku.

KIKE z kolei wymaga rekomendacji 2 innych cz艂onk贸w, a nikogo tam
nie znam. Wiem, by艂o jecha膰 na zebranie za艂o偶ycielskie - nie uda艂o
si臋 z przyczyn niezale偶nych (tzw. urwanie g艂owy pod koniec roku).

Dogada膰 si臋 z lokaln膮 konkurencj膮 (chyba nieco wi臋ksz膮 ode mnie) -
sam nie wiem, zupe艂nie nie znam tych ludzi, cho膰 i konflikt贸w jak
dot膮d szcz臋艣liwie nie by艂o (oni stosuj膮 polaryzacj臋 H, ja - V :).

Sprzeda膰 sie膰? Szkoda w momencie, gdy po do艣膰 d艂ugim inwestowaniu
(g艂贸wnie w艂asnego czasu) w ko艅cu zaczyna przynosi膰 jakie艣 efekty.
Poza tym w dobie kryzysu pewnie drogo si臋 nie sprzeda.

Przyda艂oby si臋 wyj艣膰 ponad DSL (zw艂aszcza 偶e &tp nie potrzebuje
pieni臋dzy - BMT na zwi臋kszenie z 2/0,5 do 4/1 w odleg艂o艣ci ~1km
od centrali, mimo 偶e to dla nich dodatkowe 350+VAT miesi臋cznie).
Tylko sk膮d wzi膮膰 lepsze 艂膮cze w niezbyt operatorskiej cenie, by
ca艂a dzia艂alno艣膰 nie straci艂a sensu ekonomicznego? W grupie by膰
mo偶e by艂oby 艂atwiej...

Lokalizacja - gmina 呕ukowo, woj. pomorskie. Wed艂ug mapki z UKE,
jest tu 3 dostawc贸w stacjonarnego Internetu (TPSA, NASK, Tele2)
i 9 zg艂osze艅 braku dost臋pu.